Saturday, October 23, 2010

Hellooo...lamanyerrr rasa tak masuk blog

Salam...

Minggu lepas balik rumah tapi tak sempat le nak update blog...busy siapkan soalan untuk semester akhir tahun ni. letih gak siapkan kertas soalan Pendididkan Islam dari tahun 1 sehinggalah 6. Apatah lagi kena adjust banyak dari nak soalan...kena menepati aras dan tahap kemampuan mereka.

Mmm...Ada ketikanya pendirian saya goyah jugak bila berada di Gana. Apatah lagi semasa 3 minggu yang lepas demam saya tak kebah-kebah lagi, hampir dua minggu lebih suara tak best…paham-paham jer lah maksud saya suara tak best..bila rasa dah okeh ckit datang balik..aduh, seksanye batuk batuk ni..sakit dada, gatal tekakkk. Rasa macam nak turun je kat bawah. Malam dan pagi memang sejuk…rasa badan pun tak boleh nak tampung or terima keadaan macam tu..tak pernah lagi demam melarat berminggu. Malam pun tak tahu nak buat apa. Tapi Alhamdulillah saya masih boleh bersabar dan akan boleh bertahan. Bergaul dengan rakan setugas, bertukar pendapat, berbeza pendapat..saya dah boleh menerima dan memahami keadaaan dalam kerjaya guru ini. 

Memang cabaran jugak mengajar di pedalaman ini..apatah lagi saya seorang perempuan. Tiga minggu lepas semasa saya balik ke gana, dari bawah pukul 330 bertolak. Sampai di pakej 4 kenaikan pertama kami panggil tangga dunia kerana jalan tu memang teruk, dah sangkut masa tu dah dalam pukul 5 lebih…ada jugak double cab sangkut…Berjaya jugak kami melepasi halangan tersebut Cuma bila sampai dekat rumah putih ckit lagi nak sampai Gana, terus jamm keta cikgu ni…saya tak faham sangat apakah puncanya kerosakan kereta kami tu..huhuhu…masa tu dah pukul 8 malam. Akhirnya kami menunggu di kaki jalan tu sehingga pukul 9 suku malam. Barulah sampai Mr Martin amik kitaoraang..sempat lagi makan minum dan tidur dan bergossip kat keta tu..tapi memang lapar gila…sejuk gerimis lagi dah lah sebelum tu dah hujan lebat..kami sampai di sekolah dah pukul 10 malam. Laporan program orientasi guru yang baru saya siapkan hancur lunyai kena tempias hujan lebat tu. Nampaknya saya print lagi kat printer cikgu lain..aduh memang menguji kesabaran hati jugak.…

No comments:

Post a Comment